niedziela, 5 czerwca 2011

CO BĘDZIEMY ROBIĆ W CZERWCU?

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Temat tygodnia: ŻYĆ W ZGODZIE I PRZYJAŹNI
TREŚCI PROGRAMOWE

Nasza grupa

– Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
• nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
• podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Nasze zabawy i zainteresowania
– Organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach do zabaw:
• wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek.
– Rozwijanie zainteresowań poprzez zabawy:
• podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci.

Temat tygodnia: NA MOIM PODWÓRKU
TREŚCI PROGRAMOWE
Nasze zabawy i zainteresowania
– Organizowanie zabaw  w kącikach zainteresowań i innych miejscach:
• wykorzystywanie w zabawach, różnych zabawek, przedmiotów.
Dbamy o nasze zdrowie
– Dbałość o higienę:
• przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Temat tygodnia: ZBLIŻAJĄ SIĘ WAKACJE
TREŚCI PROGRAMOWE

Nasze zmysły

– Poznawanie świata poprzez zmysły:
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, zapachu, wzroku, słuchu.
Ćwiczymy pamięć i koncentrację uwagi
– Wykonywanie ćwiczeń wzmacniających pamięć wzrokową, słuchową, ruchową:
• nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom – sytuacjom, z jakimi się spotykają.
– Rozwijanie uwagi:
• uczestniczenie w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi poprzez krótki czas.

NASZA PIOSENKA
Każdy lubi co innego
Jabłka w cieście lubi Grześ, a ja wolę budyń jeść!
Każdy przecież co innego ma ulubionego...

Grzsiek lubi gonić psa, ja za piłką hopsasa -
każdy przecież co innego ma ulubionego...

Grzesiek do rakiety wsiadł, a ja pieszo zwiedzę świat -
każdy przecież co innego ma ulubionego...

Ja coś lubię a ty nie, ty coś wolisz a ja nie -
każdy lubi co innego i to sprawa jego!

NASZ WIERSZ 
Prezent dla dziecka
Najlepszy prezent dla dziecka
To czarodziejska pałeczka
Wygląda tak niepozornie
Jak zwykły kawałek kija
Lecz pożyteczna ogromnie
Bo uczy, bawi, rozwija.
Gdy czarodziejską pałeczkę
Kupi mi wreszcie mama
To górę innych zabawek
Ja wyczaruję sama.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz